JaunumiJūras optisko šķiedru kabeļa remonta darbi (papildināts 28.02. plkst. 10.25)

Jūras optisko šķiedru kabeļa remonta darbi (papildināts 28.02. plkst. 10.25)

Kabeļa bojājumu vieta ir 130km no LVRTC iekārtām Ventspilī. Kabeļa bojājums ir 100m zem ūdens.

28.02.2025. 10.25

Šorīt agri no rīta LVRTC inženieri un jūras optisko šķiedru kabeļa remonta kuģa apkalpe ir pabeigusi jūras optisko šķiedru kabeļa savienošanu, ir pārbaudīta kabeļa darbība, iekārtu un savienojumu darbība Ventspilī un Gotlandē un šobrīd pakalpojums LVRTC klientiem ir pilnībā atjaunots.
Starp bojātajiem posmiem ir ievietots jauns, vairākus simtus metrus garš kabeļa posms, kas savienots ar uzmavām. Savienošanas darbi ilga vairāk nekā 30 stundas tā kā bija jāsavieno ne vien optiskās škiedras, bet arī visi kabeļa slāņi, nodrošinot hermētismu, kā arī to, ka aizsargslāņi turpina veikt dažāda līmeņa aizsardzību pret fiziskiem bojājumiem.
Darbi šobrīd vēl turpinās, jo kabelis ir jānolaiž jūras dzelmē. Šobrīd laika apstākļi ir darbam labvēlīgi un paredzēts, ka šodienas laikā darbi pilnībā noslēgsies.
LVRTC ir gandarīts, ka ievērojot sarežģītos grunts apstākļus, kā arī to, ka šo darbu veikšanai bija nepieciešams izveidot pilnīgi jaunas iekārtas, mēneša laikā ir izdevies novērst bojājumus un atjaunot pakalpojumu klientiem.
“Jāuzsver, ka kabeļa bojājums ir bijusi laba prakse darbības nepārtrauktības nodrošināšanai, kas skaidri iezīmējusi LVRTC un uzņēmuma klientiem, cik būtiski plānojot sakaru infrastruktūru, kā arī datu pārraides ceļus, ir nodrošināt to rezervēšanu un gatavību dažādām krīzes situācijām. Kabeļa bojājuma laikā gala lietotāji neizjuta sakaru pārrāvumus un tas ir bijis iespējams pateicoties LVRTC un elektroniskos sakaru operatoru pārdomātai rīcībai un preventīvajām darbībām. Šīs kompetences turpināsim attīstīt un stiprināt arī turpmāk,” uzsver LVRTC valdes priekšsēdētājs Ģirts Ozols.

27.02.2025. 11.00

LVRTC inženieriem un jūras optisko šķiedru kabeļa remonta kuģa apkalpei trešdienas vakarā ir izdevies no jūras dzelmes izcelt bojātā kabeļa galu virzienā uz Ventspili.  Naktī ir veikta tā apstrāde, noņemta bojātā daļa, pārbaudīts, vai virzienā uz Ventspili šis ir vienīgais bojājums.
Šonakt arī atkārtoti  no jūras dzelmes ir izcelts kabeļa gals virzienā uz Gotlandi, kas pagājušajā nedēļā tika sagatavots remontam. Ar uzmavas palīdzību tas tiks savienots ar jauno kabeļa posmu. Savienojot kabeļus, optiskās šķiedras tiek īpašā veidā metinātas, lai nodrošinātu to nevainojamu darbību. Ņemot vērā kabeļa tehnisko specifikāciju, metināšana  ir smalks un laikietilpīgs process, jo jāsavieno ne vien optiskās škiedras, bet arī visi kabeļa slāņi, nodrošinot hermētismu, kā arī to, ka aizsargslāņi turpina  veikt dažāda līmeņa aizsardzību pret fiziskiem bojājumiem. Šobrīd vēl nav zināms vai pietiks laiks kabeļu savienošanai pilnībā, tā kā laika apstākļi saskaņā ar prognozi tikai ceturtdien būs atbilstoši dziļūdens darbiem.
Šodien arī otra LVRTC inženieru komanda dosies uz Gotlandi, lai tur veiktu tīkla un iekārtu darbības pārbaudes pēc tam, kad kabelis būs savienots.

26.02.2025. 15.50

LVRTC inženieri un jūras optisko šķiedru kabeļa remontam nolīgtais kuģis ar apkalpi ir ieradušies kabeļa bojājuma vietā. Laika apstākļu dēļ darbus jūrā varēja uzsākt tikai šodien pēcpusdienā. Šobrīd komandas uzdevums ir izcelt kabeļa otru bojāto galu. Kā ziņots iepriekš, pagājušajā nedēļā izdevās izcelt un pārbaudīt kabeli posmā uz Gotlandi. Neatbilstošu laika apstākļu dēļ darbi bija jāpārtrauc, kabelis tika iekapsulēts un nolaists jūras dzelmē.

Kuģa apkalpei, izmantojot speciāli šai bojājuma vietai pielāgotu un izveidotu tehniku, no jūras dzelmes ir jāizceļ otrs kabeļa gals virzienā uz Ventspili, jānoņem kabeļa bojātā daļa, jāveic kabeļa mērījumi, jāaizstāj bojātais posms ar jaunu optisko šķiedru kabeli un ar speciālo savienojuma uzmavu palīdzību jāsavieno abi kabeļa posmi.
Kā informējām iepriekš, iecerētajiem darbiem nepieciešamas vismaz divas diennaktis. Laika prognoze dziļūdens darbiem atbilstošus laika apstākļus sola trešdien un ceturtdien.

24.02.2025. 13.35

Jau rītdien (25.02.2025.)  LVRTC inženieri un kuģa apkalpe dosies jūrā, lai turpinātu pagājušajā nedēļā uzsāktos  jūras optisko škiedru kabeļa remonta darbus. Laika apstākļi jūra gan šodien, gan rīt vēl nepieļauj darbu veikšanu, bet prognoze liecina, ka trešdien darbus varēs atsākt, tāpēc komanda dodas uz bojājuma vietu, lai uzsāktu darbus tiklīdz tas būs iespējams.

Kā informējām iepriekš, iecerētajiem darbiem nepieciešamas vismaz divas diennaktis un šobrīd laika prognoze dziļūdens darbiem atbilstošus laika apstākļus sola trešdien un ceturtdien.

21.02.25. 16.00

Laika apstākļi Baltijas jūrā  ir nelabvēlīgi dziļūdens darbu veikšanai, tāpēc nav iespējams turpināt jūras optisko šķiedru kabeļa  remontu. Tā kā iecerēto darbu veikšanai nepieciešamas vismaz divas diennaktis nepārtraukta darba, šobrīd LVRTC un kuģa apkalpe analizē gan aktuālos apstākļus jūrā, gan laika prognozi tuvākajām dienām. Šobrīd pieejamā informācija liecina, ka tuvākais iespējamais darbu laiks ir nākamās nedēļas vidus. Ja laikapstākļi uzlabosies un prognoze ļaus plānot darbu vismaz divas diennaktis, kuģis nekavējoties dosies jūrā.

20.02.2025 6.55

Kuģa apkalpei, kas veic jūras optisko šķiedru kabeļa remontu, izmantojot iepriekš sagatavoto , īpaši šai vietai izveidoto un pielāgoto tehnisko aprīkojumu, šonakt ir izdevies no jūras dzelmes izcelt vienu kabeļa galu.
Pēc kabeļa izcelšanas tā bojātā daļa ir atdalīta, veikta kabeļa gala apstrāde un sagatavošana remontam. Posms, kurā kuģa apkalpe strādāja, ir virziens no Gotlandes uz Ventspili. Līdz ar kabeļa apstrādi, veikti arī kabeļa mērījumi, lai pārliecinātos, ka posmā no bojājuma vietas līdz Gotlandei šī ir vienīgā bojājuma vieta. Mērījuma rezultāti ir pozitīvi.
Vienlaikus informējam, ka laika apstākļi jūrā šonakt ir strauji pasliktinājušies un turpmāki darbi vairs šobrīd nav iespējami.
Rēķinoties ar laika prognozi, speciālisti ir veikuši izceltā gala iekapsulēšanu, sagatavojuši to atkārtotai izcelšanai un nolaiduši atpakaļ jūras dzelmē. Kuģis un apkalpe šobrīd ir uzsākuši ceļu uz ostu, kur nogaidīs laika apstākļu uzlabošanos.

19.02.2025. 16.25

Informējam, ka kuģis, kas veiks jūras optisko šķiedru kabeļa remontu, šonakt ir sasniedzis kabeļa bojājuma vietu  Baltijas jūrā un veicis nepieciešamos priekšdarbus, lai varētu uzsākt kabeļa izcelšanu. Darbi jau ir sākti, tomēr šobrīd tos aizvien var ietekmēt laika apstākļi. Šobrīd laika apstākļi jūrā pieļauj darbu veikšanu, bet turpmāko dienu prognozes nav labas.

18.02.2025. 10.55

Kuģis, kas veiks jūras optisko šķiedru kabeļa remontu, ir uzsācis ceļu uz bojājuma vietu. To paredzēts sasniegt rīt – 19.februārī, agri no rīta.
Šobrīd laika apstākļi jūrā ir labvēlīgi dziļūdens darbiem, tāpēc kuģa komanda plāno uzsākt kabeļa izcelšanu nekavējoties pēc ierašanās bojājuma vietā, kas ir aptuveni 130km no Ventspils un 30km no Gotlandes.

17.02.2025. 16.20

Informējam, ka pagājušās nedēļas nogalē laikapstākļi Baltijas jūrā nebija labvēlīgi darbam dziļūdens apstākļos. Kuģa apkalpe un LVRTC seko līdzi aktuālajai laika prognozei un šobrīd ir paredzēts, ka kuģis varēs doties jūrā tikai rīt – 18.februārī.

14.02.2025. 12.00

LVRTC, sadarbībā ar kuģa apkalpi, kas veiks jūras kabeļa remontu, ir veicis visus nepieciešamos priekšdarbus, lai sagatavotu bojājuma vietai pielāgotas iekārtas, ar kurām speciālisti turpinās kabeļa izcelšanu no jūras dzelmes.

Šobrīd laika apstākļi jūrā liedz kuģim veikt dziļūdens darbus, kā tas bija plānots. LVRTC un kuģa komanda seko līdzi laika prognozei un dosies jūrā līdz apstākļi būs atbilstoši darbu veikšanai.

12.02.2025. 14.00

Optisko šķiedru kabeļa remonta darbus paredzēts atsākt šīs nedēļas nogalē. Līdz šim LVRTC, konsultējoties ar dažādiem ekspertiem, ir sagādājis remontam nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, kas šobrīd tiek pielāgots specifiskajiem grunts apstākļiem bojājuma vietā.

06.02.2025. 11.20

LVRTC, konsultējoties ar nozares, tostarp,  ārvalstu ekspertiem, turpina apzināt jūras optisko šķiedru kabeļa remontam nepieciešamās iekārtas un aprīkojumu, kā arī to pieejamību LVRTC vajadzībām.  Kā informējām iepriekš, 3.februārī vairāk nekā diennakti ilgušajos darbos kabeli izcelt neizdevās, tomēr ir gūts priekšstats par grunts apstākļiem bojājuma vietā, kā arī par bojājuma veidu.

04.02.2025. 19.50

Pēc vairāk nekā 24 stundu nepārtraukta darba remontkuģim nav izdevies izcelt jūras optisko škiedru kabeli no jūras dzelmes un kuģis otrdienas vakarā pārtrauca darbu, lai dotos uz ostu.
Iemesli tam, ka kabeli izcelt šodien vēl nav izdevies, saskaņā ar inženieru vērtējumu, varētu būt dažādi, tostarp, nodarītā bojājuma veids, sarežģīti grunts apstākļi un neparedzēti škēršļi gruntī.
Detalizētāki secinājumi būs pieejami pēc plašākas analīzes, ko šobrīd veic eksperti. Tomēr LVRTC uzsver, ka jebkurš no iepriekš minētajiem iemesliem šobrīd ir tikai minējums. Darbs pie kabeļa izcelšanas un remonta tiks turpināts.

03.02.2025. 9.00

Kuģis un apkalpe, kas veiks LVRTC  jūras optisko šķiedru kabeļa remontu, jau ir ceļā uz kabeļa bojājuma vietu Baltijas jūrā, kas ir  aptuveni 40km no Gotlandes un 130km no Ventspils.

02.02.2025. 17.00

LVRTC inženieri jau šovakar dodas uz LVRTC jūras optisko šķiedru kabeļa bojājuma remontam nolīgto kuģi. Paredzam, ka jau pirmdien kuģis dosies uz bojājuma vietu, lai sāktu kabeļa remonta darbus.

Tāpat cita LVRTC inženieru komanda rītdien dosies uz Gotlandi, lai sniegtu tehnisku atbalstu un veiktu regulārus mērījumus ar LVRTC iekārtām, kurām jūras kabelis pieslēgts Gotlandē.

Vienlaikus atgādinām, ka remonta darbu iespējamību un norisi var ietekmēt laika apstākļi jūrā. Šobrīd tie darbiem ir labvēlīgi, taču, ievērojot gadalaika noteikto meteoroloģisko apstākļu specifiku Baltijas jūrā, situācija var mainīties un remonta darbus var nākties atlikt, kuģim nogaidot tuvākajā ostā.

01.02.2025. 10.00

LVRTC atbildīgajām Latvijas un ārvalstu institūcijām ir iesniedzis pieprasījumu atļaujas saņemšanai uzsākt bojātā kabeļa remonta darbus. Remontam nepieciešamie materiāli jau ir uzkrauti uz kuģa, kas veiks remonta darbus. Kuģis un tehniskais personāls uzsāks remonta darbus līdz ko būs saņemtas atļaujas, kā arī būs atbilstoši laika apstākļi Baltijas jūrā. Paredzam, ka tas varētu notikt jau nākamās nedēļas sākumā.

31.01.2025. 8:43

LVRTC ir izdevies panākt vienošanos par remonta darbu uzsākšanu ar uzņēmumu, kas veiks bojātā jūras optisko šķiedru kabeļa remontu. Darbus būs iespējams uzsākt līdz ko to ļaus izmeklēšanas intereses, kā arī ievērojot laika apstākļus Baltijas jūrā.
LVRTC šobrīd ir pabeidzis lielāko daļu sagatavošanas darbu, kas jāpaveic pirms kabeļa remonta darbu uzsākšanas. Ir veikti kabeļa darbības mērījumu abos tā virzienos, kā arī pārbaudīta Gotlandē izvietoto iekārtu darbība. LVRTC ir sagādājis kabeļa remontam nepieciešamos materiālus, inženieri ir pārbaudījuši to kvalitāti un atbilstību, tāpat materiāli ir nogādāti ostā, no kuras darbu sāks remonta kuģis.

29.01.2025. 12.35

Kabeļa remontam nepieciešamie materiāli šorīt  ir nogādāti ostā, kur tie tiks pārkrauti kuģī, kas veiks remonta darbus. LVRTC inženieri ir devušies uz Gotlandi, lai veiktu kabeļa mērījums un pārbaudītu iekārtas Gotlandes pusē.

Kabeļa remonta darbi tiks uzsākti līdz ko darbiem nepieciešamais kuģis būs pieejams un to ļaus laika apstākļi un izmeklēšanas intereses.
Šobrīd izmeklēšanā notiek darbs, lai saprastu precīzu bojājumu raksturu, materiālos zaudējumus un citus iespējamā nozieguma apstākļus.

28.01.2025. 16.35

LVRTC inženieri, kuri kopš vakardienas atrodas Zviedrijā, jau ir veikuši remontam nepieciešamo izejmateriālu apskati un novērtēšanu, atzīstot tos par atbilstošiem LVRTC jūras kabeļa remontam. Jau šonakt tiks uzsākta materiālu transportēšana uz ostu, kur tie tiks uzkrauti kuģī, kas veiks remonta darbus. Šobrīd aizvien nevaram pateikt datumu, kad tiks uzsākti remonta darbi, bet apliecinām, ka darām visu, lai tas notiktu pēc iespējas ātrāk.

28.01.2025. plkst. 7.03

Saistībā ar notikušo LVRTC zemūdens optisko škiedru kabeļa bojājumu LVRTC datu pārraides inženieru komanda pirmdienas vēlā vakarā devusies uz Zviedriju, lai pārliecinātos par remontā izmantojamo materiālu piemērotību un veiktu priekšdarbus tam, lai kabeļa darbības atjaunošanas darbi varētu tikt uzsākti pēc iespējas ātrākā laikā.Vienlaikus LVRTC turpina sarunas ar uzņēmumu, kurš veiks remonta darbus un precīzs to uzsākšanas sākums šobrīd aizvien nav zināms.

27.01.2025.  27. janvārī ir precizēta kabeļa bojājuma vietas dziļums jūrā. Kabeļa bojājuma vietā tas atrodas aptuveni 100m dziļumā.

Šobrīd LVRTC vēl nevar pateikt precīzu laiku, kad remonta kuģis izies jūrā, tomēr uzsveram, ka strādājam, lai bojājumus novērstu pēc iespējas ātrākā laikā.

Informējam klientus par aktuālo situāciju un apliecinām, ka mūsu darbības prioritāte ir kabeļa remonta darbi, pakalpojumu atjaunošana, kā arī sadarbība ar kompetentajām iestādēm, lai nodrošinātu notikušā efektīvu izmeklēšanu.

Ziņu sagatavoja Latvijas Valsts radio un televīzijas centra Korporatīvās komunikācijas daļa.