27. aprīlī notiks migrācija uz jaunu eParaksta tehnoloģisko platformu. Migrācijas laikā nebūs pieejami eParaksta rīki. Pārtraukums plānots visu diennakti. Uzzini vairāk
27. aprīlī notiks migrācija uz jaunu eParaksta tehnoloģisko platformu. Migrācijas laikā nebūs pieejami eParaksta rīki. Pārtraukums plānots visu diennakti. Uzzini vairāk
JaunumiTehnoloģiskā avārija novērsta, pakalpojumi secīgi tiek atjaunoti

Tehnoloģiskā avārija novērsta, pakalpojumi secīgi tiek atjaunoti

Informācija papildināta 10.01.2023.

Šodien īsi pirms plkst. 15.00  LVRTC infrastruktūrā notika tehnoloģiska avārija, kuras rezultātā nebija pieejama vai bija ierobežota LVRTC datu centra darbība. Tas ietekmēja arī šajā datu centrā izvietoto resursu un pakalpojumu pieejamību. Avārija nav saistīta ar kiberuzbrukumu.

Tehnoloģiskās avārijas ietekmi juta trīs mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēju klienti,  kā arī vairāku interneta sakaru pakalpojumu sniedzēju klienti, kuri saskārās ar īslaicīgiem interneta un interneta vietņu, tostarp valsts pārvaldes iestāžu interneta vietņu, darbības traucējumiem. Avārija ietekmēja arī uzticamības pakalpojumus.

Avārija tika novērsta nepilnu divdesmit minūšu laikā un pēc tās novēršanas ir uzsākta visu pakalpojumu secīga atjaunošana.  Šobrīd visi pakalpojumi ir pilnībā atjaunoti.

Tehnoloģiskā avārija notika darbu laikā un to izraisīja cilvēciska kļūda, kas ir identificēta. Ne LVRTC darbinieki, ne mūsu klientu un piegādātāju personāls avārijas laikā nav cietis un nav bijis apdraudēts.

Lai izvērtētu notikušo, LVRTC saskaņā ar iekšējiem procesiem, tiek veidota izmeklēšanas komisija, kas detalizēti pētīs incidentu, tā ietekmi un preventīvās darbības, lai šāda veida avārijas nebūtu iespējamas.

LVRTC atvainojas klientiem par radītajām neērtībām.

“Straujā digitālā transformācija, kā arī tas, ka 24 stundas diennaktī izmantojam visdažādākos elektroniskos sakarus un pakalpojumus gan darbam, gan atpūtai un vienkārši komunikācijai, paģēr no sakaru infrastruktūras bezkompromisu pieejamību. LVRTC ir valsts sakaru mugurkauls, par kura funkcijām iedzīvotāji uzzina tikai tad, kad kāds no pakalpojumiem nedarbojas. Tehnoloģiskās avārijas nav ikdiena mūsu infrastruktūrā, infrastruktūra ir būvēta tā, lai pakalpojumu pieejamība tiktu nodrošināta arī tehnisku incidentu, bojājumu, elektroapgādes traucējumu vai kiberuzbrukumu gadījumā. Notikušo avāriju izraisīja cilvēciska kļūda, kas liedza esošajiem aizsardzības un rezervēšanas mehānismiem nostrādāt pilnvērtīgi, tāpēc ietekmi izjuta mūsu klienti un mūsu klientu klienti, “ uzsver LVRTC valdes priekšsēdētājs Ģirts Ozols.