“Digitālās nedēļas” aktivitāšu fokusā mākslīgais intelekts, pirmo reizi programmā iekļauta Muzeju nakts
Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA) kopā ar partneriem jau 15 reizi Latvijā īstenos “Digitālās nedēļas” aktivitātes. Izglītojošā kampaņa notiks visā Latvijā no 13. līdz 18. maijam, aicinot iedzīvotājus un uzņēmumus pievērst uzmanību savai digitālpratībai un digitālajai identitātei, dažādu pasākumu formātos iegūstot gan jaunas zināšanas par aktuālākajām digitālajām tehnoloģijām un pakalpojumiem, gan attīstot jau esošās prasmes. Šogad pirmo reizi “Digitālās nedēļas” ietvaros īpaša uzmanība tiks pievērsta mākslīgajam intelektam, bet aktivitāšu kopumu noslēgs Muzeju nakts – Latvijas muzeji plašākai sabiedrībai aktualizēs savus digitālos risinājumus.
Digitālā nedēļa Latvijā tiek organizēta ALL Digital Weeks 2024 (#ADWeeks2024) ietvaros, kas šogad Eiropā norisinās no 13. – 31. maijam.
Ņemot vērā, ka jau gadu aktīvi tiek runāts par mākslīgā intelekta ienākšanu mūsu ikdienas dzīvē, “Digitālā nedēļa” 13. maijā tiks atklāta ar pasākumiem, kas veltīti vispārējai digitālpratībai un mākslīgā intelekta noderībai. Atklāšanas pasākums būs vērojams LIKTA un citu partneru Facebook lapās.
14. maijā tiks rīkoti pasākumi, kas vērsti uz iedzīvotāju digitālo prasmju celšanu un dažādiem digitālajiem pakalpojumiem, kas var veicināt nodarbinātību un iedzīvotāju kompetenci darba tirgū.
15. maijā tiks organizēta Uzņēmēju diena – rīkotās aktivitātes paredzētas mazo un vidējo uzņēmēju digitālpratības veicināšanai un digitālajiem risinājumiem, kas palīdz sekmēt biznesa digitālo transformāciju.
16. maija pasākumi paredzēti visai sabiedrībā kopumā – tajā tiks aktualizēti jautājumi par kiberdrošību, kritisko domāšanu un digitālajām prasmēm, kas nepieciešamas, lai parūpētos par savu digitālo drošību.
Savukārt par to, kā digitālās prasmes pasniegt un integrēt izglītībā dažādām vecuma grupām un sagatavotības līmeņiem, tiks stāstīts 17. maija pasākumos.
Pirmo reizi “Digitālajai nedēļai” pievienojušies muzeji, izglītojošās kampaņas programmā iekļaujot arī Muzeju nakti, kas notiks 18. maijā. Šādā veidā būs iespēja pievērst iedzīvotāju uzmanību uz daudzveidīgajiem digitālajiem risinājumiem muzejos, kas ļauj tiem būt mūsdienīgiem un pieejamiem.
“Digitālā nedēļa ir nacionāla mēroga notikums, kas ikvienam Latvijas iedzīvotājam sniedz iespēju iegūt vērtīgas zināšanas par digitālajām tehnoloģijām un pakalpojumiem, kuru klāsts mūsdienu dinamiskajā vidē pieaug ik dienas. Mēs visi esam ieinteresēti digitāli izglītotā sabiedrībā, tādēļ kopā ar mūsu partneriem esam izstrādājuši vērtīgu pasākumu programmu, kur ko saistošu un noderīgu atradīs ikviens no mums,” norāda LIKTA prezidente prof. Signe Bāliņa.
Digitālās nedēļas galvenie partneri ir DocLogix, Tet, Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija un Kultūras informācijas sistēmu centrs. Pasākumu organizēšanā iesaistījušies arī daudzi citi IKT nozares uzņēmumi, valsts iestādes, pašvaldības, bibliotēkas un nevalstiskās organizācijas. Tāpat pasākumi tiks organizēti Latvijas reģionos klātienē – skolās un bibliotēkās, nevalstiskajās organizācijās, pašvaldībās un uzņēmumos.
“Digitālās nedēļas” centrālajiem notikumiem varēs sekot līdzi LIKTA Facebook un citu partneru sociālo tīklu kontos. Informāciju par “Digitālās nedēļas” pasākumiem var meklēt mājaslapā www.eprasmes.lv vai izmantojot tēmturus #eprasmes24 un #ADweeks24.