Aicinām uzmanīties no krāpnieku aktivitātēm
Vietnē “X”kāds Smart ID klients informē par krāpniecisku zvanu, ko saņēmis un ticis aicināts izpaust savus datus. Kā liecina ieraksts “X”, sazinoties ar Smart ID klientu atbalstu, persona informēta, ka krāpniecisku zvanu skaits kopš e-paraksta datu migrācijas esot liels.
LVRTC vērš uzmanību, ka eParaksta tehnoloģiskās migrācijas laikā netika apstrādāti lietotnes Smart ID lietotāju dati, šādu datu LVRTC rīcībā nav un nevar būt.
Lai iegūtu iedzīvotāju identitātes vai maksājumu rīku datus, krāpnieki izmanto dažādus paņēmienus, tostarp pastiprina savu aktivitāti dažādos zīmīgos datumos, piemēram, 1.martā, uzdodoties par Valsts ieņēmumu dienesta pārstāvjiem, vai Ziemassvētku laikā, uzdodoties par pasta vai kurjerdienesta pārstāvjiem. Plašās iedzīvotāju informēšanas kampaņas, ko LVRTC izvērsa pirms tehnoloģiskās migrācijas, mērķis bija brīdināt iedzīvotājus par to, ka tehnoloģiskās migrācijas laikā iespējama arī krāpnieku aktivizēšanās ar mērķi iegūt personas datus un lietotnes eParaksts mobile datus.
Ja krāpnieks ir uzzinājis, ka persona izmanto Smart ID lietotni un sazinās ar šo personu, tad, iespējams, tā ir sagadīšanās, vai arī krāpnieki ieguvuši šādu informāciju, izmantojot sociālās inženierijas metodes vai citus tehnoloģiskus paņēmienus, kas nav saistīti ar eParaksta darbību.
LVRTC aicina iedzīvotājus būt modriem un nekad neizpaust savus lietotnes eParaksts mobile piekļuves datus. Paroles un PIN nomaiņa ir iespējama tikai un vienīgi personas viedtālrunī lietotnē.