LVRTC darbību regulē un Sabiedrībai noteiktie stratēģiskie mērķi izriet no šādiem būtiskākajiem politikas plānošanas dokumentiem:
-Elektronisko sakaru nozares attīstības plāns 2021.-2027.gadam (apstiprināts ar Ministru kabineta 2021. gada 11.novembra rīkojumu Nr. 826),
– Transporta attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027.gadam (apstiprināts ar Ministru kabineta 2021. gada 21.oktobra rīkojumu Nr. 710),
– Nacionālais attīstības plāns 2021. -2027. gadam (apstiprināts Saeimā 2020.gada 2.jūlijā),
-Digitālās transformācijas pamatnostādnes (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2021. gada 7.jūlija rīkojumu Nr. 490), kā arī citiem tiesību aktiem un līgumiem.
– Latvijas Kiberdrošības stratēģija 2019-2022 (apstiprināta Ministru kabineta 2019.gada 17.septembrī prot Nr42 43.§).
Attiecībā uz LVRTC nākotnes attīstības virzienu Akcionārs turpmākā periodā sagaida Sabiedrības ilgtermiņa vērtību palielināšanu, kas izriet no LVRTC galvenā līdzdalības pamatojuma – valsts stratēģiskā attīstība un valsts drošības palielināšana. Sabiedrības ilgtermiņa vērtību palielināšanai lielāko daļu no LVRTC peļņas (pēc dividenžu nomaksas par valsts kapitāla izmantošanu) novirzīt uzņēmuma attīstības projektiem, uzņēmuma nefinanšu mērķu sasniegšanai, valsts stratēģiskajai attīstībai un valsts drošībai.
Ievērojot politikas plānošanas dokumentos un citos tiesību aktos, kā arī līgumos definētos uzdevumus, Akcionārs LVRTC turpmākajam attīstības periodam nosaka šādus sasniedzamos nefinanšu mērķus:
1. Nodrošināt pastāvīgu aizsardzību pret kiberapdraudējumiem kā pakalpojumu (SECaaS), jo pašreizējās ģeopolitiskās situācijas saasināšanās situācijā kiberaizsardzības nozīmīgums aizvien būtiskāk pieaug Latvijas kopējās aizsardzības un pat suverenitātes nodrošināšanā. Līdz ar to pastāvīgas kiberaizsardzības nodrošināšana un kiberaizsardzības produktu attīstība aizvien komplicētākai valsts IKT resursu aizsardzībai ir nozīmīgs mērķis.
Finansējums- no Eiropas reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) 2021-2027 plānošanas perioda fondulīdzekļiem, kas noteikti 3.68milj. EUR apmērā un paredzēti arī Nacionālajā attīstības plānā.
2.Valsts kritiskās infrastruktūras darbības nepārtrauktības nodrošināšanu un kritisko pakalpojumu pieejamību, tajā skaitā ārkārtas situācijās un izņēmuma stāvokļa gadījumā. Jo kritiski svarīgi nodrošināt krīzes situācijās IKT risinājumus valsts funkciju nepārtrauktai darbībai. Atbilstoši LVRTC uzdevums būtu pilnveidot infrastruktūras un platformu attīstību, lai nodrošinātu IKT resursu garantētu nepārtrauktību.
Finansējums – no Atjaunošanas un noturības mehānisma fonda (4.5 milj. EUR) un ERAF 2021-2027 (2.5 milj EUR) līdzekļiem.
3.Nodrošināt valsts IKT resursu centralizāciju, sniedzot izmitināšanas kompetenču centra darbību ar plaša spektra – no statnes vietas datu centrā līdz mākoņdatošanas pakalpojumiem. Ņemot vērā, ka saistītie mērķi ir kiberaizsardzība un kritiskās infrastruktūras nepārtrauktības nodrošināšana, infrastruktūras izmitināšanas kompetenču centru veidot kā augstākā līmeņa atbilstoši plānotajai gradācijai. Tādējādi nodrošinot vismaz vienu no valsts IKT kompetenču centriem ar augstāko gradācijas līmeni būtiskāko un svarīgāko IKT resursu izmitināšanai.
Finansējums – saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 6. februāra instrukciju Nr. 1 “Valsts elektronisko sakaru pakalpojumu centra nodrošināšanas kārtība”.
4.Attīstīt jaunus, mūsdienu prasībām un centralizācijas efektivitātei atbilstošus pakalpojumus. Piemēram kiberdrošībai kā pakalpojumam (SECaaS) līdzās attīstīt programmatūras risinājumus kā pakalpojumu (SaaS), datubāzes kā pakalpojumu (DBaaS). Jo risinājumu sniegšana kā pakalpojums nodrošina resursu, tostarp cilvēkresursu, izmantošanu efektīvākajā veidā. Proti cilvēkresursi, kompetences un zinātība tiek koncentrēta vienuviet, tādējādi nodrošinot efektīvu pakalpojuma sniegšanu klientiem (valsts pārvaldei).
5. Nodrošināt un attīstīt nacionālās elektroniskās identifikācijas shēmas un kvalificēta elektroniskā paraksta pakalpojumu eID kartēs un mobilo viedierīču platformās, kā arī uz nacionālās identifikācijas shēmas bāzes izveidot sadarbspējīgu, Eiropas normatīvajam regulējumam atbilstošu digitālo maku, tādējādi sniedzot Latvijas rezidentiem iespēju plaši izmantot Eiropas vienoto digitālo telpu un pakalpojumus.
Finansējums: 7.8 milj EUR ieguldījumu veikšanai un risinājuma tālākai attīstībai tiek plānots no ERAF 2021-2027 plānošanas perioda fondu finansējuma.
6.Attīstīt infrastruktūru un ātrdarbīgu tīklu elektronisko sakaru komersantiem un mobilo sakaru operatoriem nākamo paaudžu pakalpojumu izveidei un Eiropā izvirzīto mērķu, tostarp 5G un gigabitu savienojamības, sasniegšanai. Šādu mērķu un pakalpojumu sasniegšanai ir kritiski svarīgi, ka ir pieejama koplietojama infrastruktūra, tādēļ nepieciešams attīstīt 5G pasīvo infrastruktūru TEN-T ceļu koridoros, kā arī platjoslas optikas tīklu vietās, kur ir mazāks iedzīvotāju blīvums.
Finansējums- ERAF finansējums Darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība specifiskā atbalsta mērķa 2.1.1. ietvaros – 49 734 253 euro, tai skaitā ERAF fonda finansējums – 42 274 115 EUR un LVRTC finansējums – 7 460 138 EUR. Eiropas Savienības Atveseļošanās un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.4.1.1.i. Pasīvās infrastruktūras izbūve VIA Baltica koridorā 5G pārklājuma nodrošināšanai 12 500 000 euro (100%), valsts budžeta finansējums (PVN segšanai) – 2 435 820 euro; ERAF finansējums Darbības programmas Latvijai 2021.-2027. gadam 1.4.1. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot digitālo savienotību” (1.4.1.2. pasākums “5G infrastruktūras izbūve, VIA Baltica un Rail Baltica”) ietvaros ERAF – 3 697 500 euro (85%), līdzfinansējums – 652 500 euro.
7. Integrētu risinājumu izveide valsts ārējās robežas un robežšķērsošanas punktu uzraudzībai ar iespēju paplašināt vairāku iestāžu vajadzībām, pārmantojot līdzšinējo LVRTC pieredzi, zinātību un infrastruktūru.
8.Nodrošināt valsts informatīvās telpas pieejamību (radio un TV apraide) un tehnoloģiju platformas attīstību, ņemot vērā gan radio digitālās apraides izvērtējumu, gan sabalansējot TV apraidi ar mobilo tīklu pieprasījumu pēc frekvenču joslām. Jo LVRTC apraides nodrošināšana un informatīvās telpas pieejamība līdzvērtīgi kibertelpas aizsardzībai tieši korelē ar Latvijas kopējās aizsardzības un pat suverenitātes nodrošināšanu.