“Krāsošanas darbi tika veikti ne tikai torņa drošības un stabilitātes nodrošināšanai - esam padomājuši arī par torņa “atdzīvināšanu”, lai tas pienācīgi iezīmētos Rīgas panorāmā. Arī turpmāk plānojam virkni pasākumu, lai šo pilsētas simbolu padarītu pievilcīgāku un atraktīvāku,” paskaidroja LVRTC Ģenerāldirektors Ivars Golsts.
IEVĒRĪBAI! Klāt pievienotajā CD varat iepazīties ar divu gada darba procesu fotogrāfijās, kas sakārtotas hronoloģiski augošā secībā. Jūsu redakcijas fotogrāfam vai operatoram tiek piedāvāta unikāla iespēja, iepriekš piesakoties pie Rīgas radio un televīzijas stacijas vadītāja Rolanda Ramiņa pa tālruni 9249023, fotografēt vai filmēt Rīgas panorāmu no vaļējas platformas 220 metru augstumā.
Iepriekšējo reizi torņa balstu pretkorozojas apstrāde tika veikta 1988. gadā, t.i. pirms 15 gadiem. Krāsu tipa izvēle un saderības pārbaude ar uz torņa jau esošo krāsu ilga 2,5 gadu garumā, iepriekš uzkrāsojot pārbaudes laukumus un tad tos kontrolējot. Rīgas RTS torņa kāju krāsošanai 2003. gadā tika iepirktas 7,5 tonnas antikorozijas krāsas (gruntskrāsa, pamatkrāsa, attaukotājs, sēnītes noņēmējs) par 44 872 Ls, kuru izgatavojusi Beļģu firma “Martin MATHYS S.A.” un Nīderlandes firmas “Rust-Oleum Netherlands B.V.”. Krāsa paredzēta Rīgas RTS torņa kāju krāsošanai no 223 m augstuma līdz zemei. 2003. gada vasarā izdevās krāsošanas darbus paveikt posmā no 223 līdz 83 m augstumam. Šovasar iesāktie darbi tika pabeigti pilnībā, nokrāsojot torņa balstus no 83 m augstuma līdz zemai.
Kopējais balstu laukums ir 7500 m², kas ir vairāk kā četri hokeja laukumi. Sākotnēji bija paredzēts, ka šo krāsošanas darbu veikšana tiks uzticēta kādai firmai, bet tas izrādījās ļoti dārgi, ka LVRTC izlēma veikt to ar pašu spēkiem. Darbus paveica LVRTC piecu cilvēku brigāde, uzsākot tos 2003. gada jūnijā un pabeidzot 2004. gada augusta beigās. Strādāt varēja tikai vasaras periodā, jo diennakts temperatūrai bija jābūt lielākai par +8°C.
Pirms darbu veikšanas bija nepieciešama krāsošanas sistēmas sagatavošana un uzstādīšana – grozs ar trosēm, vinčām, atvilkšanas un bloķēšanas sistēmām. Pirms krāsošanas notika torņa balstu mehāniskā apstrāde, t.i. tikai veikti tīrīšanas darbi, tad balsti tika apstrādāti ar speciālu šķīdumu, lai neveidotos sēnīte uz krāsas.
Pēc šiem priekšdarbiem tika uzsākti krāsošanas darbi. Kopumā balsti tika krāsoti trīs reizes - vispirms klāja pirmo gruntskārtu tumši sarkanā krāsā, pēc krāsas nožūšanas, aptuveni pēc 24h, drīkstēja klāt otru gruntskrāsu, kas bija gaiši pelēkā krāsā. Tikai pēc tam tika klāta dekoratīvā krāsa, tāda, kādu to redzam šobrīd. Atšķirība grunts krāsām ir tamdēļ, lai varētu atšķirt kārtas – cik un kur ir nokrāsots. Lai nebūtu pārāk lieli krāsu zudumi un varētu krāsu uzklāt pietiekoši biezā slānī, tad krāsoja ar rokām, izmantojot rullīti.