Interneta aptauja atklāj, ka 39% respondentu valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki piedāvājuši sazināties elektroniski, izmantojot e-pastu vai izmantojot iestādes interneta vietni, taču tikai 11% respondentu iestāžu darbinieki ir piedāvājuši iesniegumus un citus dokumentus iestādei iesniegt elektroniski, parakstot tos ar drošu elektronisko parakstu. „Šāds rādītājs ir ļoti zems. Laikmetā, kad lielu daļu darījumu ar savu naudu, darba darīšanas un pat izklaidi, esam pieraduši organizēt elektroniski, tādām rutīnas lietām, kā iesniegumu vai citu oficiālu dokumentu iesniegšanai iestādei vēl tērējam laika un finanšu resursus klātienes apmeklējumam,” uzsver LVRTC valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta.
Šī gada augustā Ministru kabinets apstiprināja pasākumu plānu administratīvā sloga mazināšanai, kas nosaka, ka valsts un pašvaldību iestādēm no 1.decembra savās interneta vietnēs ir jāizvieto informācija (saite vai baneris) par iespējām oficiāli sazināties izmantojot drošu elektronisko parakstu.
„Paredzams, ka iedzīvotāju informētības līmenis par iespējām ātrāk un vienkāršāk oficiāli sazināties ar valsts un pašvaldību iestādēm pieaugs. Taču arī iestāžu darbiniekiem klātienes saziņā ar saviem klientiem un apmeklētājiem būtu jānorāda uz iespēju sazināties elektroniski, izmantojot elektronisko parakstu. Tas ne vien mazinātu administratīvo slogu, bet arī uzlabotu saziņas ātrumu un ilgtermiņā arī apmierinātību ar konkrētās iestādes klientu apkalpošanas kultūru un efektivitāti, ” paredz J.Bokta.
Tāpat veiktā aptauja liecina, ka gandrīz vienmēr iestādes elektroniski pieņēmušas dokumentus, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu. 26% respondentu atzīst, ka sazinoties ar iestādēm ir lūguši sniegt atbildi elektroniski, taču tikai trešdaļa no šīm personām apgalvo, ka iestāde tām atbildējusi elektroniski, dokumentu parakstot ar drošu elektronisko parakstu.